פוליסת תאונות אישיות לתלמידים

פוליסת תאונות אישיות לתלמידים

nrg מעריב נובמבר 2008 עו"ד ערן יעקובוביץ

כאשר תלמיד נפגע בתאונה, גם אם התרחשה מחוץ לשעות הלימודים ומחוץ לשטח בית הספר, יש אפשרות לתבוע את חברת הביטוח שמבטחת אותו בפוליסת תאונות אישיות, זאת מעבר לתביעת רשלנות נגד גורם התאונה

בני נפצע ושבר את ידו במהלך שיעור ספורט. מי הגורמים אותם אני יכולה לתבוע בשל כך?

התלמידים הלומדים בישראל מבוטחים באמצעות פוליסת תאונות אישיות באחת מחברות הביטוח הפועלות בישראל. לשם כך ההורים משלמים עבור הפוליסה כמה עשרות שקלים כחלק מתשלומי חובה בבית הספר.

כאשר תלמיד נפגע בתאונה, גם אם התרחשה מחוץ לשעות הלימודים ופעילות בית ספר ומחוץ לשטח בית הספר, יש אפשרות לתבוע את חברת הביטוח שמבטחת אותו באותה פוליסת תאונות אישיות. זאת מעבר לתביעת רשלנות נגד גורם התאונה, שיכול להיות המוסד החינוכי, המתקן בו התרחשה התאונה, הרשות המקומית וכדומה.

כך במקרה תלמיד נפגע בעת שיעור התעמלות, ידו נשברה והמורה לא היה כלל במקום: האירועים בגינן ניתן לתבוע את הפוליסה מגוונים: תאונה בטיול שנתי במסגרת בית הספר או במסגרת פרטית, מוות ונזקי גוף כתוצאה מטביעה בבריכה או בים, או נכות בגין משחק מסוכן עם חברים (לדוגמה, קטיעת אצבע בעקבות טריקת דלת, פציעות בעקבות מגע עם חומרים מסוכנים, פציעה במגרשי משחקים או בפעילות ספורט, מוות ונכויות עקב נפילה מגובה רב ועוד).

עם זאת יש לתת את הדעת, כי ישנם חריגים לכיסוי הביטוחי על פי פוליסת הביטוח. כך למשל, הפוליסה לא מכסה נזק שנגרם בשל תאונת דרכים ואינה מכסה נכויות פלסטיות כגון צלקות.

אמנם במקרה של נכות פלסטית ניתן לנסות לקבל פיצוי במסגרת הליך מיוחד בשם "וועדת חריגים", אך מלבד חריגים אלו, הפוליסה לא מכסה נזק שנגרם בשל פעולת איבה ומלחמה, וכך גם בשל מחלה שאינה נובעת בשל התאונה המכוסה על פי תנאי הפוליסה.

ברוב המקרים תביעות אלו דורשות טיפול משפטי מקצועי ביותר, שכן מדובר בפגיעות של ילדים צעירים, שכל חייהם לפניהם. לכן רצוי שלא לקחת סיכונים מיותרים בפנייה אל עורך דין שאינו מתמחה בתחום דיני נזיקין, תאונות תלמידים וכיוצא בזה.

הכותב הוא עו"ד שמתמחה בדיני ביטוח ונזיקין

[למאמר המלא]

תפריט נגישות